• Не перетворюйте виконання дитиною домашніх завдань
на засіб катування чи покарання.
• Формуйте позитивну мотивацію виконання домашнього
завдання, його далекі перспективи.
• Заохочуйте дитину за добре виконане домашнє завдання,
радійте її досягненням, пов’язаним із позитивною оцінкою.
• Допомагайте дитині у виконанні домашнього завдання
тільки у надзвичайній ситуації.
• Не намагайтеся виконувати завдання за свою
дитину.
• Формуйте в дитині культуру розумової праці,
цікавтеся, яку додаткову літературу можна використати для якісного виконання
домашніх завдань.
• Використовуйте можливість додаткових і стимулюючих
занять у школі, аби знизити навчальне навантаження вдома.
• Консультуйтеся із учителями-предметниками у випадку,
якщо ваша дитина зазнає
труднощів з підготовкою домашніх завдань.
Рекомендації
батькам учнів середніх класів
1.
Намагайтеся створити умови, які полегшують навчання
дитини:
1.1.
побутові (повноцінне харчування, режим, спокійний сон,
затишна атмосфера, зручне місце для занять тощо);
1.2.
емоційні (демонструйте віру в можливості дитини,
не втрачайте надії на успіх, радійте найменшим досягненням, чекаючи
на успіх, виявляйте любов і терпіння, не ображайте її у
разі невдачі тощо);
1.3.
культурні (забезпечте дитину довідниками, словниками,
посібниками, атласами, книгами зі шкільної програми, касетами; використовуйте
магнітофон для навчальних занять, разом дивіться навчально-пізнавальні програми
по телевізору, обговорюйте побачене тощо).
2.
Слухайте свою дитину: нехай вона переказує те, що треба
заучувати, запам’ятовувати, періодично диктуйте тексти для записування,
перевіряйте знання за запитаннями підручника і т. ін.
3.
Регулярно ознайомлюйтеся із розкладом уроків,
факультативів, гуртків, додаткових занять для контролю і надання можливої
допомоги.
4.
Діліться з дітьми знаннями в галузі, у якій
ви маєте успіх.
5.
Пам’ятайте, що в центрі уваги батьків має бути
не оцінка, а знання, навіть якщо сьогодні ними скористатися
неможливо. Тому думайте про майбутнє і пояснюйте дітям, де й коли ці
знання стануть у нагоді.
Не залишайте поза увагою вільний час дитини.
Не порівнюйте її успіхи із успіхами інших, краще порівняйте
її із собою — це дає надію.
6.
У середніх класах підлітки можуть виконувати домашні
завдання спільно: це підвищує відповідальність, адже завдання виконують
не тільки для себе, але й для інших. Наберіться терпіння, коли діти
займаються навіть по телефону: уточнюють, обговорюють, сперечаються.
7.
Намагаючись пояснити різні способи виконання завдання,
не відмовляйтеся від свого рішення. Це стимулює активність школяра.
8.
Дайте відчути дитині, що любите її незалежно від
успішності, помічаєте пізнавальну активність навіть за окремими
результатами.
9.
Пам’ятайте, що за науково обґрунтованими нормами над
виконанням усіх домашніх завдань учні 5–6-х класів повинні працювати
до 2,5 годин, 7–8-х — до 3 годин, 8–9-х — до 4 годин.
Порівняйте, наскільки близькі ці норми до кількості годин, які витрачає
ваша дитина на виконання домашніх завдань. Допомагайте дотримуватися
рекомендацій: це важливо для здоров’я, психічної рівноваги та хорошого
ставлення дитини до навчання.
10.
Створюйте традиції й ритуали родини, які
стимулюватимуть навчальну активність дітей. Використовуйте позитивний досвід
ваших батьків і знайомих.
Принципи відносин
батьків із дітьми
• Я хочу, щоб мене любили. Тому я буду відкритий моїм
дітям.
• Я так мало знаю про складні лабіринти дитинства, тому
я буду із задоволенням учитися в дітей.
• Я найкраще засвоюю знання, отримані в результаті
власних зусиль, тому я об’єднаю свої зусилля із зусиллями дитини.
• Я люблю, щоб мене приймали таким, який я є, тому я
буду прагнути співпереживати дитині й цінувати її.
• Я — єдиний, хто може прожити моє життя, тому я
не буду прагнути до того, щоб управляти життям дитини.
• Я черпаю надію і волю до життя всередині
себе, тому я буду визнавати й підтверджувати почуття самостійності дитини.
• Я почуваю страх, коли я беззахисний, тому я буду
торкатися внутрішнього світу дитини із добротою, ніжністю.
• Я не можу повністю відгородити дитину від страху,
болю, розчарування й стресів, тому я буду намагатися пом’якшувати удари.
7. Правила
спілкування
• Можна виражати своє невдоволення окремими діями дитини,
але не самою дитиною.
• Можна засуджувати дії дитини, але не її почуття,
якими б небажаними або неприпустимими вони не були.
• Невдоволення діями дитини не повинно бути
систематичним, інакше воно перейде у неприйняття її.
• Покажіть дитині, що ви її поважаєте. Допомагають
тільки висловлені вголос компліменти, а не те, що ви, можливо, думаєте,
але не говорите.
• Зберігайте дружелюбний тон!
• Визнайте дитину тут і зараз, на основі реальних
подій.
Комментариев нет:
Отправить комментарий