среда, 12 октября 2016 г.

ГОТУЄМОСЬ ДО ЗНО

Перевір свої знання (учням 11 класу)

Українська література 1920 – 1930 рр.         В – 1
1. Лідером київських «неокласиків» був
А     В. Стус                                Г    Є. Плужник
Б    П. Тичина                            Д   М. Вінграновський
В    М. Зеров
2. Сон старих гаїв, місячні весняні ночі – ці символи молодого почут­тя зображено у вірші
А    «Ви знаєте, як липа шелестить...» П. Тичини
Б    «Два кольори» Д. Павличка---
В     «Ніч... а човен – як срібний птах!..» Є. Плужника
Г     «Балада про соняшник» І. Драча
Д    «Молюсь і вірю...» М. Рильського


3. Авангардні футуристичні тенденції впроваджував у літературне життя 20-х років ХХ ст.
А    Микола Хвильовий                        Г    П. Тичина
Б    М. Рильський                                  Д   М. Зеров
В    М. Семенко
4. Спогади про неповторний час закоханості, коли «любові усміх квітне раз – ще й тлінно», покладено в основу вірша
А    «О панно Інно...» П. Тичини
Б    «Два кольори» Д. Павличка
В    «Блакитна Панна» М. Вороного
Г    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
Д    «З журбою радість обнялась...» Олександра Олеся
5. Ідеологом літературної дискусії 1925–1928 років був
А    М. Зеров                                           Г    М. Хвильовий
Б    М. Куліш                                         Д   В. Підмогильний
В    М. Рильський
6. Нове щасливе життя на крові і стражданнях побудувати не мож­на – це ідея твору
А    «Скорбна мати» П. Тичини
Б    «Іванові Франкові» М. Вороного
В    «Ніч... а човен – як срібний птах!..» Є. Плужника
Г     «Розвивайся ти, високий дубе...» І. Франка
Д    «Яка краса: відродження країни!..» Олександра Олеся
7. Є. Плужнику НЕ належить твір
А    «Річний пісок...»
Б    «Для вас, історики майбутні...»
В    «Ніч... а човен – як срібний птах!..»
Г     «З журбою радість обнялась...»
Д    «Вчись у природи творчого спокою...
8. Тему роздвоєності людської особистості на зламі епох порушено у творі
А    «Мойсей» І. Франка
Б    «Скорбна мати» П. Тичини
В    «Вершники» Ю. Яновського
Г    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
Д    «Моя автобіографія» Остапа Вишні
9. «Моя мати – втілений прообраз тієї надзвичайної Марії, що стоїть на гранях невідомих віків» – так вважає головний персо­наж твору
А    «Вершники» Ю. Яновського
Б    «Маруся Чурай» Л. Костенко
В    «Лісова пісня» Лесі Українки
Г    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
Д    «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного

10. Прочитайте уривок із вірша «Ви знаєте, як липа шелестить...» П. Тичини.
Ви знаєте, як липа шелестить
У місячні весняні ночі? –
Кохана спить, кохана спить,
Піди збуди, цілуй їй очі,
Кохана спить...
Вірш написано віршовим розміром
А ямбом      Б хореєм      В амфібрахієм      Г дактилем       Д анапестом
11. Прокіп Конюшина – новітня інтерпретація відомого «вічного об­разу» у творі
А    «Новина» В. Стефаника
Б    «Момент» В. Винниченка
В    «Фавст» Григорія Косинки
Г    «Перехресні стежки» І. Франка
Д    «Три зозулі з поклоном» Гр. Тютюнника
12. Прочитайте уривок із твору Миколи Хвильового «Я (Романтика)».
...Шість на моїй совісті? Ні, це неправда. Шість сотень, шість тисяч, шість мільйонів – тьма на моїй совісті!!!    
– Тьма?   
І я здавлюю голову.                  
Це роздуми
А   доктора Тагабата    Б   дегенерата       В   інсургента     Г   Андрюші      Д   безіменного чекіста  

Завдання на встановлення відповідності

1.   Установіть відповідність між стильовою течією та її представником в українській літературі XX століття.                                                                              А   М. Хвильовий


1   футуризм
2   символізм
3   імпресіонізм
4   неокласицизм
Б   М. Семенко
В   Є. Плужник
Г   П. Тичина
Д   М. Рильський



2. Установіть відповідність між художніми засобами й поетичними рядками, у яких їх ужито.
1   метафора
2   оксиморон
3   синекдоха
4   епітет
А    Задивляюсь у твої зіниці Голубі й тривожні, ніби рань.
Б    Ні, я хочу крізь сльози сміятись, Серед лиха співати пісні...
В    Україно! Ти для мене диво!
Г    Ради тебе перли в душу сію...
Д    Хай мовчать Америки й Росії, Коли я з тобою говорю.

3. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.


Автор твору                                            Цитата з твору
1   Павло Тичина                                 А     «Зорі віддати дітям – хай граються,
2   Євген Плужник                                          Барви, що кричать весняно, – служниці Маші. »
3   Михайль Семенко                          Б      «Ніхто твоїх не заперечить прав.
4   Максим Рильський                                                 Так, перший світ осяв твої висоти…»
В      «Арфами, арфами – золотими, голосними
Обізвалися гаї  самодзвонними…»
Г       «Вір і наслідуй. Учневі негоже
         Не шанувати визнаних взірців...»
Д     «Як парость виноградної лози, плекайте мову.
                        Пильно й ненастанно політь бурян.»


Українська література 1920 – 1930 рр.         В – 2
1. До групи київських «неокласиків» належав
А    І. Франко                             Г    М. Рильський
Б    П. Тичина                            Д    Олександр Олесь
В    М. Вороний
2. Павло Тичина оспівує духовне й національне піднесення народу під час проголошення незалежності України у творі
А    «Золотий гомін»
Б    «Скорбна мати»
В    «Арфами, арфами...»
Г    «Одчиняйте двері...»
Д    «Пам’яті тридцяти»
3. «Я палю свій «Кобзар»...», – демонстративно заявляв поет-футу­рист
А    М. Зеров                               Г    М. Рильський
Б    П. Тичина                            Д    Є. Плужник
В    М. Семенко
4. Зразком філософської лірики є твір
А     «Київ – традиція» М. Зерова
Б    «Пам’яті тридцяти» П. Тичини
В    «Недумано, негадано...» Л. Костенко
Г    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
Д    «Ніч... а човен – як срібний птах!..» Є. Плужника
5. Ідеї «азіатського ренесансу» та «романтики вітаїзму» належать
А   М. Зерову                              Г    Миколі Хвильовому
Б    І. Франку                             Д    М. Кулішу
В    П. Тичині
6. Оспівування краси оновленої навесні природи, гімн життю і гряду­щим змінам – головна думка твору
А     «Київ – традиція» М. Зерова
Б    «Хвиля» Лесі Українки
В    «Інфанта» М. Вороного
Г    «Арфами, арфами...» П. Тичини
Д    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
7. Синівський і революційний обов’язки, тиск на людину обставин та інших людей, звиродніння людини, що підкорилася сліпій вірі, – така проблематика твору
А    «Момент» В. Винниченка
Б    «Вершники» Ю. Яновського
В    «Тигролови» Івана Багряного
Г    «Intermezzo» М. Коцюбинського
Д    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
8. «У щастя людського два рівних є крила... – красиве і корисне» стверджує
А    П. Тичина
Б    Є. Плужник
В    М. Зеров
Г    М. Рильський
Д    М. Семенко
9. Уславлення борців за вільну Україну – ідея твору
А    «Київ – традиція» М. Зерова
Б   «Пам’яті тридцяти» П. Тичини
В   «Молюсь і вірю...» М. Рильського
Г    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
Д   «Вчись у природи творчого спокою...» Є. Плужника
10. Прочитайте уривок із вірша «Арфами, арфами...» П. Тичини.
Буде бій
Вогневий!
Сміх буде, плач буде
Перламутровий...
     У поданому уривку НЕМАЄ
А    епітета        Б   повторів              В   антонімів          Г    анафори         Д    риторичного оклику

11.  Образи «версальців» та «інсургентів» постійно фігурують у думках героя твору
А    «Україна в огні»
Б    «Тигролови»
В    «Я (Романтика)»
Г    «Подвійне коло»
Д    «Місто»
12. «Стану я, гляну я - скрізь поточки як дзвіночки, жайворон як золотий», - писав


А    Павло Тичина
Б    Андрій Малишко
В    Максим Рильський
Г    Володимир Сосюра
Д    Богдан-Ігор Антонич




Завдання на встановлення відповідності

1. Установіть відповідність між твором та його провідним мотивом.
1 «О, панно Інно…» П. Тичини
2 «Київ – традиція» М. Зерова
3 «Вчись у природи творчого спокою…» Є. Плуж­ника
4 «Місто » М. Семенка
А    Захоплення й естетична насолода від споглядання краси природи.
Б    Страждання юнака від нерозділеного кохання.
В    Утвердження незнищенності стародавнього Києва, духовних вимірів народу, його безсмертя.
Г    Роздуми про начала буття: людину і природу.
Д    Змалювання сучасного міста у його багатобарвності й різноголоссі.




2. Установіть відповідність між художніми засобами й поетичними рядками, у яких їх ужито.
1 епітет
2 риторичне звер­тання
3 анафора
4 порівняння
А    Народе мій, до тебе я ще верну, і в смерті обернуся до життя...
Б    В соняшника були руки і ноги...
В    Ота зоря – то тільки скалок болю, що вічністю протятий, мов огнем.
Г    Я скучила за дивним зойком слова. Мого народу гілочка тернова.
Д    Сьогодні сніг іти вже поривавсь. Сьо­годні осінь похлинулась димом.

3. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.


Автор твору                                            Цитата з твору
1   Павло Тичина                                 А     «У щастя людського два рівних є крила:
2   Євген Плужник                                          Троянди й виноград, красиве і корисне.»
3   Михайль Семенко                          Б      «Проходила по полю, в могилах море мріє –  
4   Максим Рильський                                                 Назустріч вітер віє – Христос воскрес, Маріє!»
В      «А то ходиш цим балаганом, що звуть – природа,
Й молиш: о, хоч би вже тебе чорти вхопили!»
Г       «Ніч… а човен  – як срібний птах!
         (Що слова, коли серце повне!)»
Д     ««…Тут бивсь норманн, і лядський Болеслав
                                                                          Щербив меча об Золоті ворота.»
Українська література 1920 – 1930 рр.         В - 3
1. До «грона п’ятірного» поетів-неокласиків належав
А    П. Тичина                            Г    М. Семенко
Б    М. Зеров                               Д    Микола Хвильовий
В    Є. Плужник
2. Пафосом вітаїзму пройнято твір
А    «Два кольори» Д. Павличка
Б    «Київ – традиція» М. Зерова
В    «Балада про соняшник» І. Драча
Г    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
Д    «Річний пісок...» Є. Плужника
3. Автором твору «Ви знаєте, як липа шелестить...» є
А   М. Рильський                                   Г   М. Зеров
Б    П. Тичина                                        Д   М. Семенко
В    Є. Плужник
4. Микола Хвильовий присвячує одну із своїх новел творові
А    «Марія» В. Стефаника
Б    «Каторжна» Б. Грінченка
В    «Момент» В. Винниченка
Г    «Сойчине крило» І. Франка
Д    «Цвіт яблуні» М. Коцюбинського
5. НЕ належить до «шістдесятників»
А    І. Драч                                              Г    В. Симоненко
Б    Є. Плужник                                                 Д    М. Вінграновський
В    Л. Костенко
6. Персоніфікований образ весни подано у творі
А    «Солодкий світ!» М. Рильського
Б    «Балада про соняшник» І. Драча
В    «Арфами, арфами...» П. Тичини
Г    «Вчись у природи творчого спокою» Є. Плужника
Д    «Страшні слова, коли вони мовчать» Л. Костенко
7. Проблему внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і від­даністю абстрактній ідеї досліджено у творі
А    «Момент» В. Винниченка
Б    «Вершники» Ю. Яновського
В    «Тигролови» Івана Багряного
Г    «В житах» Григорія Косинки
Д    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
8. Трагедію під Крутами, де полягли захисники української держави, зображено у творі
А    «Київ – традиція» М. Зерова
Б    «Пам’яті тридцяти» П. Тичини
В    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
Г    «Для вас, історики майбутні...» Є. Плужника
Д    «Страшні слова, коли вони мовчать...» Л. Костенко

9. Персоніфікований образ дівчини-весни, закосиченої квітами-перла­ми, є у творі
А    «Зелена євангелія» Б.-І. Антонича
Б    «Арфами, арфами...» П. Тичини
В    «Річний пісок...» Є. Плужника
Г    «Я вранці голос горлиці люблю...» Л. Костенко
Д    «Сеньйорито акаціє, добрий вечір...» М. Вінграновського
10. Прочитайте уривок із твору.
Недумано, негадано забігла в глухомань,
де сосни пахнуть ладаном в кадильницях світань.
Твір написано віршовим розміром
А    ямбом      Б    хореєм         В    дактилем         Г    амфібрахієм       Д    анапестом
11. Псевдонім Григорій Косинка мав митець


А    М. Зеров
Б    Г. Стрілець
В    П. Губенко
Г    Є. Плужник
Д    М. Семенко


12. Прочитайте уривок із твору.
Тут бивсь норманн, і лядський Болеслав
Щербив меча об Золоті ворота,
Про тебе теревені плів Ляссота
І Левассер Бонплан байки складав.
Ці рядки з твору
А    «Я...» В. Симоненка                                   Г    «Солодкий світ!..» М. Рильського
Б    «Київ – традиція» М. Зерова                     Д    «Стилет чи стилос?..» Є. Маланюка
В    «Балада про соняшник» І. Драча


Завдання на встановлення відповідності

1.   Установіть відповідність між стильовою течією та її представником в українській літературі XX століття.                                                                  А   М. Семенко


1   футуризм                                                 Б   М. Хвильовий
2   символізм                                                            В   М. Рильський
3   імпресіонізм                                            Г   П. Тичина
4   неокласицизм                                         Д   Є. Плужник

2. Установіть відповідність між художнім засобом і уривком із твору, у якому його використано.
1   персоніфікація
2   епітет
3   синекдоха
4   алюзія
А    А я на полум’ї розлуки Назавше спалюю роки...
Б    Хай мовчать Америки й Росії, Коли я з тобою говорю.
В    Hi! He знайти! Ніхто не знає. Ніхто не чув Твоїх плачів.
       Біля всесвітнього Сінаю,   Як завше – золото й мечі.
Г    Співа трава, ніким ще не зім’ята...
Д    Світе мій гучний, мільйонноокий, Пристрасний, збурунений, німий,
       Ніжний, і ласкавий, і жорстокий...

3. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.


Автор твору                                            Цитата з твору
1   Павло Тичина                                 А     «…Тут бивсь норманн, і лядський Болеслав
2   Євген Плужник                                          Щербив меча об Золоті ворота»
3   Михайль Семенко                          Б      «У щастя людського два рівних є крила:
4   Микола Зеров                                              Троянди й виноград, красиве і корисне.»
В      «Для вас, історики майбутні,
Наш біль – рядки холодних слів!»
Г       «Я відчинив двері замкнуті –
         Хто хоче зі мною гулять вночі?»
Д     «На Аскольдовій могилі поховали їх –
                        Тридцять мучнів українців, славних, молодих


Українська література 1920 – 1930 рр.         В - 4
1. Київських «неокласиків» називають
А    «покутською трійцею»
Б    «першими дисидентами»
В    «творцями урбаністичної поезії»
Г    «гроном п’ятірним нездоланих співців»
Д    творцями «апокаліптичного карнавалу»
2. Кларнетизм, унікальна музикальність вірша є характерними озна­ками раннього періоду творчості
А    М. Рильського                                  Г    Є. Плужника
Б    М. Зерова                                        Д    Лесі Українки
В    П. Тичини
3. Проблему суперечності між синівським і революційним обов’язками порушено у творі
А    «Мойсей» І. Франка
Б    «Момент» В. Винниченка
В    «В житах» Григорія Косинки
Г    «Іntегmezzо» М. Коцюбинського
Д    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
4. Вітаїстичність настрою, життєлюбство, оптимізм притаманні лі­ричному героєві твору
А    «Дим» Лесі Українки
Б    «Під чужим небом» Є. Маланюка
В    «Солодкий світ!..» М. Рильського
Г     «О панно Інно...» П. Тичини
Д   «Річний пісок» Є. Плужника
5. НЕ належить до письменників-«шістдесятників»
А    І. Драч                                              Г     В. Симоненко
Б    Д. Павличко                                     Д    Л. Костенко
В    М. Рильський
6. Нестерпна туга за втраченим коханням, світлі спогади про нього – це головний мотив твору
А    «О панно Інно...» П. Тичини
Б    «Молюсь і вірю...» М. Рильського
В    «Мені зоря сіяла нині вранці...» В. Стуса
Г    «Страшні слова, коли вони мовчать...» Л. Костенко
7. Порушує проблему красивого й корисного в житті твір, навіяний автору дискусією «фізиків» і «ліриків»
А     «О панно Інно...» П. Тичини
Б    «Троянди й виноград» М. Рильського
В    «Білі акації будуть цвісти...» В. Сосюри
Г    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
Д    «Знаю – медом сонця, ой Ладо...» Є. Маланюка
8. До особистої лірики належить твір
А    «Річний пісок» Є. Плужника
Б    «Блакитна Панна» М. Вороного
В    «Балада про соняшник» І. Драча
Г    «Солодкий світ!» М. Рильського
Д    «Задивляюсь у твої зіниці...» В. Симоненка
9. В українській літературі XX століття досяг не баченого досі синтезу словесних і музичних способів вираження думки поет
А    М. Семенко
Б    П. Тичина
В    М. Зеров
Г    М. Рильський
10. Спільним мотивом поєднано обидва твори в рядку
А    «Блакитна Панна» М. Вороного, «Арфами, арфами...» П. Тичини
Б    «Арфами, арфами...» П. Тичини, «І все-таки до тебе думка лине...» Лесі Українки
В    «І все-таки до тебе думка лине...» Лесі Українки, «Чари ночі» Олександра Олеся
Г    «Під чужим небом» Є. Маланюка, «Вишні» Б.-І. Антонича
Д    «Вишні» Б.-І. Антонича, «Блакитна Панна» М. Вороного
11. Суперечність між одвічним ідеалом любові і фанатичним служін­ням абстрактній ідеї розкрито у творі
А    «Іntеrmezzо» М. Коцюбинського
Б    «В житах» Григорія Косинки
В    «Маруся Чурай» Л. Костенко
Г    «Тигролови» Івана Багряного
Д    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
12. «Вірним вартовим революції» називає Микола Хвильовий героя твору «Я (Романтика)»
А    доктора Тагабата
Б    Андрюшу
В    дегенерата
Г    героя «Я»
Завдання на встановлення відповідності

1. Установіть відповідність між твором та його провідним мотивом.
1 «Одчиняйте двері» П. Тичини
2 «Солодкий світ!» М. Рильського
3 «Вчись у природи творчого спокою…» Є. Плуж­ника
4 «Бажання » М. Семенка
А    Захоплення й естетична насолода від споглядання краси природи.
Б    Бажання змінити світ, щоб усі були щасливі.
В    Утвердження незнищенності стародавнього Києва, духовних вимірів народу, його безсмертя.
Г    Роздуми про начала буття: людину і природу.
Д    Драматизм подій в Україні, крах ілюзій мирного розвязання складних питань доби.

2. Установіть відповідність між художнім засобом і уривком із твору, у якому його використано.
1   персоніфікація
2   оксиморон
3   риторичне звер­тання
4   метафора
А   Різьблю свій сон...
Б   Гетьте, думи, ви хмари осінні!
В   Так! я буду крізь сльози сміятись, Серед лиха співати пісні, Без надії таки сподіватись...
Г    І йде між ними боротьба, І дужчий хто – не знаю я...
Д    Навшпиньках Вечір підійшов...

3. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.


Автор твору                                            Цитата з твору
1   Павло Тичина                                 А     «Молюсь і вірю. Вітер грає
2   Євген Плужник                                          1 п’яно віє навкруги...»
3   Михайль Семенко                          Б      «Чому не можна перевернути світ?
4   Максим Рильський                                                 Щоб поставити все догори ногами»
В      «Для вас, історики майбутні,
Наш біль – рядки холодних слів!»
Г       «Думами, думами –
         Наче море кораблями, переповнилась блакить...»
Д     «Рідна мати моя, ти ночей не доспала
                        1 водила мене у поля край села…



Українська література 1920 – 1930 рр.         В – 5
1. До групи київських «неокласиків» належать обидва письменники в рядку
А    П. Филипович, І. Франко
Б    І. Франко, М. Рильський
В    М. Рильський, М. Зеров
Г    М. Зеров, Б.-І. Антонич
Д    Б.-І. Антонич, П. Филипович
2. За жанром «Київ – традиція» М. Зерова –це
А    ода                                         Г    балада
Б    гімн                                       Д    елегія
В    сонет
3. В імпресіоністичній манері написано поезію
А    «Київ – традиція» М. Зерова
Б    «О панно Інно...» П. Тичини
В    «Солодкий світ!..» М. Рильського
Г    «Балада про соняшник» І. Драча
Д    «Вчись у природи творчого спокою...» Є. Плужника
4. «І футурист, і антиквар», – так характеризував себе
А    Є. Плужник                         Г    Є. Маланюк
Б    М. Зеров                               Д    М. Семенко
В    П. Тичина
5. Твір «Я (Романтика)» Миколи Хвильового розпочинається з епізоду
А    розстрілу черниць
Б    наступу інсургентів
В    сумнівів і вагань ліричного героя
Г     розповіді про матір ліричного героя
Д    розправи чорного трибуналу з версальцями
6. Творам Григорія Косинки притаманні стильові ознаки
А    бароко
Б    модернізму
В    класицизму
Г    постмодернізму
Д    сентименталізму

7.  Риторичне запитання «Ви знаєте, як липа шелестить?» поставив
     А    Максим Рильський
     Б    Микола Зеров
     В    Григорій Косинка
     Г     Павло Тичина
     Д     Євген Плужник
8.  Твір «Арфами, арфами…» перегукується з віршем
А   «Чого являєшся мені у сні»
Б   «Блакитна Панна»
В   «О земле втрачена, явися!...»
Г    «О слово рідне, орле скутий!...»
Д   «Молюсь і вірю»
9. «Я – чекіст, але я і людина» – так характеризує себе
А    Корній («В житах» Григорія Косинки)
Б    Медвин («Тигролови» Івана Багряного)
В    Іван Половець («Вершники» Ю. Яновського)
Г    безіменний герой («Я (Романтика)» Миколи Хвильового)
Д    Карпо Ярковий («Три зозулі з поклоном» Гр. Тютюнника)
10. Прочитайте уривок із твору.
Помешкання наше – фантастичний палац: це будинок розстрі­ляного шляхтича. Химерні портьєри, древні візерунки, портрети княжої фамілії. Все це дивиться на мене з усіх кінців мойого випад­кового кабінету.
Так описано місце, де відбуваються події у творі
А    «Мартин Боруля» І. Карпенка-Карого
Б    «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
В    «Мина Мазайло» Миколи Куліша
Г     «За мить щастя» О. Гончара
Д     «Момент» В. Винниченка
11. Своїм «звірячим інстинктом» називає герой твору «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
А    доктора Тагабата                             Г    версальців
Б    Андрюшу                                        Д    матір
В    дегенерата

12.   Рядки                На межі двох епох, староруського золота повен,
                                    Зазгучав сонценосно твій сонячно-ярий оркестр         адресовані
     А    Миколі Зерову
     Б    Євгену Плужнику
     В    Михайлю Семенку
     Г     Павлові Тичині
     Д    Максимові Рильському

Завдання на встановлення відповідності

1. Установіть відповідність між твором та його провідним мотивом.
1 «Пам’яті тридцяти» П. Тичини
2 «Молюсь і вірю...» М. Рильського
3 «Для вас, історики майбутні...» Є. Плуж­ника
4 «Київ – традиція » М. Зерова
А    Юнацьке радісно-тривожне очі­кування змін.
Б    Уславлення борців за вільну Україну.
В    Утвердження незнищенності стародавнього Києва, духовних вимірів народу, його безсмертя.
Г    Сприйняття минулого не уза­гальнено й безлико, а крізь призму людської душі.
Д    Гармонія людини і природи, життєвий оптимізм.

2. Установіть відповідність між художнім засобом і уривком із твору, у якому його використано.
1    порівняння          2    персоніфікація          3    антитеза         4    метафора
А    Стану я, гляну я – скрізь поточки як дзвіночки, жайворон як золотий З переливами...
Б    Я Вам чужий – я знаю. А хтось кричить: ти рідну стрів!
В    Ви знаєте, як сплять старі гаї? – Вони все бачать крізь тумани.
Г    О панно Інно, панно Інно! Я – сам. Вікно. Сніги...
Д    Чи, може, це ввижається мені той несказанний камертон природи?

3. Установіть відповідність між автором та цитатою з його твору.


Автор твору                                            Цитата з твору
1   Павло Тичина                                 А     «Я покажу вам безліч світів –  
2   Євген Плужник                                          Оригінальних і капризних.»
3   Михайль Семенко                          Б      «Солодкий світ! Простір блакитно-білий
4   Максим Рильський                                               І сонце – золотий небесний квіт.»
В      «Ви знаєте, як сплять старі гаї? –
Вони все бачать крізь тумани.»
Г       «Річний пісок слідок ноги твоєї  
         І досі ще – для мене! – не заніс…»
Д     «Ніхто твоїх не з

Комментариев нет:

Отправить комментарий