Умови успішної
адаптації учнів 5-го класу
"Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - зробити їх щасливими" (Оскар Уайльд)
Рекомендації:
1. Основна діяльність
школярів — навчальна. На початку підліткового віку вона втрачає
пріоритетне значення у психічному розвитку дитини, але залишається
суспільно значимою, впливає на інтелектуальну і емоційну сфери
дитини.
Тому важливо підтримувати позитивну
мотивацію до навчання, допомагати в навчанні, навчити дитину
раціонально розподіляти час на приготування домашніх завдань.
2. Для підлітків
надзвичайно важливою й особистісно значущою стає сфера спілкування
з однолітками.
Звертайте увагу на те, як
складаються ділові та особисті стосунки Вашої дитини з однокласниками
і класним колективом у цілому, на емоції дитини під час розмови
про клас, товаришів.
3. Перехід від
дитинства до отроцтва характеризується психологічною незахищеністю, що
виражається у незадоволенні собою, критичністю в оцінюванні
результатів навчання. Це може стати стимулом для самовиховання, а може
негативно вплинути на самоповагу, викликаючи стреси й перенапруження.
Розвивайте рефлексивні вміння
в учнів дивитися на себе «збоку», допомагайте у формуванні
навичок самоконтролю і самооцінки.
5. Будьте другом своїй дитині, розпитуйте
її частіше про шкільне життя. Цікавтесь думкою: «А як би ти вчинив
на місці вчителя чи товариша?».
Резюме: Будьте другом! Розпитуйте, цікавтесь! З’ясуйте, намітьте
дії. Звертайте увагу, розвивайте! Підтримуйте, допомагайте, навчайте!
Правила для батьків
2. Висуваючи
законні вимоги, турбуючись про дитину, не використовуйте насилля.
Пам’ятайте, що дитина хоче з повагою ставитись до вас, так само, як
і ви хотіли б цього. Наслідки будь-якого насилля з боку дорослого
можуть бути різними: від рішучого бунту до звички брехати і навіть
розвитку психосоматичних хвороб. І навіть якщо дитина стане виконувати
щось виключно для вас, то із задоволенням забуде про це у випадку вашої
відсутності.
3. Ваші вимоги
мають бути зрозумілими. Не лінуйтеся пояснити дитині, чому ви хочете, щоб
вона вчинила саме так, як ви їй радите, не обмежуйтесь безапеляційним «так
треба!». Упевніться, що ваші аргументи на користь тієї чи іншої вимоги
не викликають у дитини заперечень. Не тисніть на дитину,
з докором повторюючи одну й ту ж вимогу декілька разів на день.
Дуже корисна інформація для батьків та учнів.
ОтветитьУдалитьДякую за інформацію
ОтветитьУдалить