Календарно-тематичне планування з української мови 5 клас
№
пп
|
Дата
|
Зміст уроку
|
Соціокультурна
лінія
|
Вступ. Повторення вивченого в початкових класах
|
|||
1
|
Вступ. Значення мови в житті
суспільства. Українська мова — державна мова України
|
Українська мова — один
із найважливіших складників
української
культури (текст)
|
|
2
|
Урок розвитку комунікативних
умінь
№ 1. Загальне уявлення про мову як
діяльність. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їхні особливості. Робота з
книжкою: способи виділення частин змісту в тексті
|
«Мова — найцінніший
скарб, мудра берегиня народу» (висловлювання)
|
|
3
|
Частини мови. Іменник.
Правопис. Велика буква і лапки в іменниках. Голосні у відмінкових закінченнях
іменників. Апостроф
|
||
4
|
Частини мови. Прикметник.
Правопис. Голосні у відмінкових
закінченнях прикметників. Уживання
прикметників у прямому й переносному значеннях
|
||
5
|
Урок розвитку комунікативних умінь № 2. Спілкування як важливий складник культури людини.
Різновиди спілкування: усне й письмове, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення. Основні
правила спілкування
|
«Чому треба берегти рідну мову» (висловлювання)
|
|
6
|
Частини мови. Числівник. Текст.
(Удосконалення вміння складати й редагувати висловлення на основі власного досвіду)
|
||
7
|
Урок розвитку комунікативних
умінь № 3. Текст як продукт мовленнєвої діяльності. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту. Мікротема. Читання мовчки текстів різних стилів
|
Українська мова — один
із найважливіших складників
української
культури
|
|
8
|
Частини мови. Займенник. Лексикологія.
Уживання вивчених частин мови як синонімів і антонімів
|
||
9
|
Частини мови. Дієслово.
Правопис не з дієсловами
|
||
10
|
Частини мови. Дієслово.
Правопис. Правопис -шся, -ться у
кінці дієслів
|
||
11
|
Частини мови. Прислівник.
Правопис вивчених прислівників.
Розігрування діалогів відповідно до
запропонованої ситуації спілкування
|
Українська мова — один
із найважливіших складників
української
культури
|
|
12
|
Частини мови. Прийменник.
Правопис. Написання прийменників з іншими частинами мови. Використання прийменників для
зв’язку слів у реченні
|
||
13
|
Частини мови. Сполучник.
Використання сполучників і, та, й а, але для зв’язку слів у реченні
|
||
14
|
Контрольна робота № 1 з теми «Вступ. Повторення вивченого в початкових класах» (Диктант)
|
||
Відомості з синтаксису та пунктуації
|
|||
15
|
Словосполучення. Відмінність
словосполучення від слова, його форми та речення. Головне й залежне слово в
словосполученні. Граматика. Спостереження за використанням вивчених частин мови в ролі головного й залежного слова. Культура мовлення. Засвоєння словосполучень, у яких трапляються помилки у формі залежного слова
|
||
16
|
Словосполучення лексичні й
фразеологічні (практично). Граматична помилка та її умовне позначення (практично). Лексикологія. Засвоєння нових слів і фразеологізмів, прислів’їв,
крилатих
висловів. Культура мовлення.
Синонімічність словосполучень різної будови
|
Єдність із рідною природою в різні пори
року
|
|
17
|
Урок розвитку комунікативних
умінь № 4. Структура тексту (вступ,
основна частина, кінцівка). Абзац.
Ключові слова в тексті. Ознайомлення з
вимогами до мовлення. Розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування
|
Історичне минуле України
|
|
18
|
Речення, його граматична основа
(підмет і присудок). Речення з одним
головним членом (загальне ознайомлення)
|
«З чого починається
Батьківщина»
(висловлювання)
|
|
19
|
Види речень за метою
висловлювання: розповідні, питальні,
спонукальні. Окличні речення. Розділові
знаки в кінці речень. Пунктуаційна
помилка та її умовне позначення.
Культура мовлення. Інтонування розповідних,
питальних, спонукальних, а
також окличних речень у вивчених
стилях мовлення. Синонімічність
простих речень різних видів
|
||
20
|
Тренувальні вправи з теми
«Словосполучення. Головні члени речення». Текст. Удосконалення вмінь лаконічно формулювати теми усних і письмових висловлювань, переказувати сприйняту інформацію, використовувати у висновку прислів’я
й приказки
|
Історія мого міста, села — частина історії
України
|
|
21
|
Урок розвитку комунікативних
умінь № 5. Усна й письмова форми тексту. Простий план готового тексту.
Усний докладний переказ художнього тексту розповідного
характеру
|
||
22
|
Другорядні члени речення:
додаток, означення, обставина. Граматика. Способи вираження означення,
додатка й обставин
|
||
23
|
Другорядні члени речення:
додаток, означення, обставина. Культура мовлення. Засвоєння складних випадків
слововживання
|
||
24
|
Речення. Головні й другорядні
члени речення. Текст. Удосконалення вмінь поширювати думку за допомогою другорядних
членів речення, давати поширені визначення понять. Читання мовчки текстів
різних стилів
|
Історія мого
міста, села — частина історії України
|
|
25
|
Урок розвитку комунікативних умінь
№ 6. Стилі мовлення (загальне ознайомлення). Удосконалення вмінь
складати повідомлення, що містять висловлювання відомих
людей, крилаті
вислови
як аргументи
|
Герої доби козацтва
|
|
26
|
Тренувальні вправи з теми
«Другорядні члени речення». Текст. Удосконалення вмінь будувати висловлення
типу роздуму, розповідати короткі історії
|
«Чому необхідно знати свою історію»
(висловлювання)
|
|
27
|
Урок розвитку комунікативних
умінь № 7. Типи мовлення (різновиди текстів): розповідь, опис, роздум
|
Герої доби козацтва
|
|
28
|
Контрольна робота № 2 з теми «Словосполучення.
Речення. Головні й другорядні члени речення» (Тестові завдання)
|
||
29
|
Речення з однорідними членами
(без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Правопис. Кома між
однорідними членами
|
Національна державна символіка
України
|
|
30
|
Урок розвитку комунікативних умінь
№ 8. Особливості аудіювання як виду мовленнєвої діяльності.
Усний докладний переказ художнього тексту розповідного
характеру з елементами
опису
тварин
|
||
31
|
Речення з однорідними членами. Узагальнюване
слово при однорідних членах речення. Правопис. Двокрапка і тире при
узагальнюваних словах.
Читання
мовчки текстів різних стилів
|
||
32
|
Тренувальні вправи з теми
«Речення з однорідними членами». Культура мовлення.
Правильне інтонування речень з
однорідними членами. Слухання-розуміння текстів різних стилів і типів
мовлення
|
Культурна спадщина
України
|
|
33
|
Звертання. Роль звертань у
реченні (практично). Правопис. Розділові знаки при звертанні. Культура
мовлення.
Правильне інтонування речень зі
звертаннями. Читання мовчки текстів різних стилів
|
Коріння української культури
|
|
34
|
Ознайомлення з найбільш
уживаними вставними словами (практично). Правопис. Виділення вставних слів на
письмі комами. Культура мовлення. Правильне інтонування речень зі вставними
словами
|
«Не хлібом єдиним»
(висловлювання)
|
|
35
|
Складні речення зі
сполучниковим і сполучниковим зв’язком. Правопис. Кома
у складному реченні. Читання
мовчки текстів різних стилів
|
Залишки Трипільської
культури
|
|
36
|
Тренувальні вправи з теми
«Складне речення». Культура мовлення. Синонімічність складних речень,
складних і простих речень
|
«Народна пісня — душа
народу» (висловлювання)
|
|
37
|
Урок розвитку комунікативних
умінь № 9. Контрольний переказ художнього тексту розповідного
характеру з елементами опису тварин
|
||
Пряма мова. Діалог
|
|||
38
|
Урок розвитку комунікативних
умінь № 10. Контрольний переказ художнього тексту розповідного
характеру з елементами опису тварин
|
||
39
|
Пряма мова. Розділові знаки при
прямій мові. Текст. Удосконалення вмінь складати висловлювання типу опису й
розповіді
|
Національні звичаї, традиції, обряди
й свята — віковічні духовні засади розвитку народу
|
|
40
|
Самостійна робота з теми
«Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні
слова. Складні речення».
Читання
мовчки
|
Національні звичаї, традиції, обряди
й свята — віковічні духовні засади розвитку народу
|
|
41
|
Правопис. Розділові знаки при
прямій мові. Виразне читання вголос
|
||
42
|
Урок розвитку комунікативних
умінь № 11. Аналіз контрольного переказу. Помилки в змісті й побудові
висловлювання (практично). Читання мовчки текстів різних стилів
|
||
43
|
Діалог. Тире при діалозі.
Текст. Удосконалення вмінь складати діалоги
|
Багатство народної символіки
|
|
44
|
Правопис.
Розділові знаки при діалозі
|
||
45
|
Контрольна робота № 3 з теми «Речення з однорідними
членами. Звертання. Вставні слова. Складні речення. Пряма мова. Діалог»
(Тестові завдання). Контрольна перевірка навичок читання мовчки (тестові
завдання)
|
||
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
|
|||
46
|
Звуки мови й звуки мовлення.
Голосні й приголосні звуки. Культура мовлення. Правильна вимова наголошених і
ненаголошених голосних
|
||
47
|
Приголосні тверді й м’які,
дзвінкі й глухі. Вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г.
Виразне читання вголос
|
||
48
|
Урок розвитку комунікативних
умінь № 12. Твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів у
художньому стилі
|
||
49
|
Позначення звуків мовлення на
письмі. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв. Слухання-розуміння текстів
різних стилів і типів мовлення
|
Народне українське мистецтво —
вищий
вияв творчого генія народу
|
|
50
|
Урок розвитку комунікативних
умінь № 13. Твір-опис тварин у художньому й науковому стилях
|
||
51
|
Звукове значення букв я, ю,
є, ї та щ. Виразне читання вголос
|
||
52
|
Тренувальні вправи з теми
«Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ»
|
||
53
|
Семестрова контрольна робота за
текстом адміністрації
|
||
54
|
Склад. Наголос. Орфоепічний
словник і словник наголосів. Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Орфоепічна
помилка (практично)
|
||
55
|
Вимова наголошених і
ненаголошених голосних. Орфоепічна помилка (практично)
|
||
56
|
Контрольна робота № 4 з теми «Фонетика. Графіка.
Орфоепія. Орфографія» (тестові завдання)
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий